CORESCAN
In de uiterst dynamische wereld van de retailer en de complexiteit van ICT is het zaak overzicht te krijgen.
Besteden we niet teveel, of juist te weinig? Is onze ICT aanpak wel afgestemd op de toekomst? Welke koers moeten we varen?
Die vraagstukken pakken wij samen met u aan in onze zelfontwikkelde methodiek CoreScan.
HOE ZIET DE CORESCAN ER UIT?
Het doel van de scan is om in zo kort mogelijke tijd en tegen een vaste prijs u het overzicht (terug) te geven.
Dat doen wij met zo min mogelijk inspanning van uw organisatie die meestal onder druk staat met de lopende zaken.
Onze aanpak begint met heel duidelijk te omlijnen waar de vraag precies zit. Daarna vragen wij heel gericht uw organisatie uit, onderzoeken documenten en benchmarken ten opzichte van ‘good retail practices’.
Wij matchen uw bedrijfsstrategie aan de IT strategie. In 2 sessies brengen wij die bevindingen samen met uw organisatie.
Het resultaat is een helder overzicht van uw huidige ‘positie’, de gewenste (horizon van 3 jaar) en de weg daar naar toe (indicatieve roadmap).
Door middel van potentiële besparingen in beeld te brengen maken we de weg vrij om deze om te zetten in innovatieve bestedingen.
De doorlooptijd van de gehele scan van kop tot staart is in de regel niet langer dan 10 weken.
WAT SCHIET DE RETAILER ER MEE OP?
Met de resultaten van de CoreScan neemt u besluiten over de roadmap voor de komende 3 jaar, bent u in staat om direct verbeteringsacties door te voeren en waar mogelijk te besparen.
Een belangrijke bijvangst van de scan is dat uw organisatie weer op 1 lijn zit.
Vanuit de roadmap kunnen 1 voor 1 de veranderingstrajecten worden ingezet. Die roadmap kan door omstandigheden wijzigen, dus raden wij aan een lichte scan per 3-6 maanden te herhalen. Dat kan eenvoudig doordat alle materialen en resultaten op een gedeelde omgeving ter beschikking blijven.
Natuurlijk met maximale beveiliging op vertrouwelijkheid.
En mocht u met ons ook Roadmap Management en/of Project Management inzetten, dan borgen wij hiermee dat onze Retail Experts altijd ‘informed’ aan de slag gaan. Dus geen onnodig tijdverlies en kosten om iemand uit te leggen hoe uw organisatie werkt en wat de inhoud is.